فرهنگ رسانه

فصلنامه تحلیلی و پژوهشی ارتباطات اجتماعی

فرهنگ رسانه

فصلنامه تحلیلی و پژوهشی ارتباطات اجتماعی

بخشنامه مربوط به جایگاه روابط‌‌عمومی‌ها

تاریخ :16/04/1364
شماره :33790


جمهوری اسلامی ایران
نخست وزیری
بسمه تعالی
بخشنامه مربوط به جایگاه روابط‌‌عمومی‌ها

نظر به اهمیت و نقش اساسی مردم در نظام جمهوری‌ اسلامی و لزوم استحکام پیوند متقابل مردم و مسؤولان و رسالت سنگینی که روابط‌عمومی هر دستگاه در حفظ و گسترش این ارتباط به عهده دارد و با توجه به تأکید امام امت (مدظله‌العالی) مبنی بر ارایه کارهای انجام شده و ضرورت مقابله جدی با یورش گسترده تبلیغاتی استکبار جهانی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، مراتب ذیل در ارتباط با وظایف خطیر روابط‌عمومی دستگاه‌ها که در جلسه مورخ 16/4/1364 هیأت وزیران مورد تأیید قرار گرفته ابلاغ می‌گردد:
1. مسؤول روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت از میان افرادی که خلاقیت و تحرک و آگاهی سیاسی- اجتماعی لازم را دارند انتخاب و مستقیماً توسط وزیر یا بالاترین مقام اجرایی دستگاه ذیربط منصوب گردد.
2. وزرا و بالاترین مقامات دستگاه‌های اجرایی شخصاً و به‌طور مستمر بر عملکرد روابط‌عمومی نظارت و ترتیبی اتخاذ فرمایند که مسؤول روابط‌عمومی بتواند در هر زمان با ایشان ارتباط برقرار نماید.
3. مسؤول روابط‌عمومی در شورای معاونین یا عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیرنده دستگاه ذیربط شرکت نموده و اطلاعات دستگاه مربوط پیوسته در دسترس ایشان باشد.
4. مسؤولیت سخنگوی دستگاه در صورت امکان به عهده مسؤول روابط‌عمومی محول شود.
5. با توجه به اهمیت افکارسنجی در روابط‌عمومی و ظرافت و تخصصی بودن آن،‌ مراکز افکارسنجی با روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت همکاری لازم را معمول دارند و در دراز مدت روابط‌عمومی نخست‌وزیر جهت ایجاد یک مرکز قوی افکارسنجی اقدام لازم را به عمل آورد.
6. کارکنان روابط‌عمومی موظفند در دوره‌های کوتاه ‌مدت که در مراکز آموزش مدیریت دولتی ایجاد و برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.
7. وزارت فرهنگ و آموزش عالی برای تهیه کتب درسی رشته روابط‌عمومی و ایجاد دوره‌های مناسب در سطوح فوق‌دیپلم، لیسانس و تک درسی اقدام مقتصی را مبذول داشته و برای کارکنان روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت سهمیه لازم تعیین خواهد نمود.
8. دبیرخانه شورای هماهنگی تبلیغات دولت موظف است نسبت به بازآموزی و رشد توان کادرهای موجود از طریق انتشار نشریه آموزشی و تشکیل کلاس‌های کوتاه ‌مدت برنامه‌ریزی اقدام نموده و به منظور افزایش آگاهی‌های سیاسی-اجتماعی مسؤولان روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها بولتن ویژه‌ای منتشر سازد.


میرحسین موسوی
نخست وزیر
 

منبع:

پایگاه اینترنتی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی- معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد